EMD (전자 기타 문서) 작업

Remark : EMD 에 대한 이해

EMD (Electronic Miscellaneous Document)는 여행 관련 서비스를 이행하기위한 업계 표준 문서입니다.

Airlines have increasingly begun to charge for services and fees, such as bags and seats, through their direct channels. EMDs allow these services to be sold by travel agents through the GDS, and enable interline settlement between airlines. The EMD is an industry standard document described in IATA Resolution 725.
항공사는 직통 채널을 통해 수하물 및 좌석과 같은 서비스 및 요금을 청구하기 시작했습니다. EMD를 사용하면 여행사에서 GDS를 통해 이러한 서비스를 판매하고 항공사 간 인터 라인 결제가 가능합니다. EMD는 IATA 결의 725에 기술 된 산업 표준 문서입니다.

EMDs replace miscellaneous documents, such as Miscellaneous Charges Order (MCO), Multi Purpose Document (MPD), and Excess Baggage Ticket and Tour Order. An EMD is an electronic document, similar to an electronic ticket, and its adoption removes the need for paper documents completely.
EMD는 Miscellaneous Charges Order (MCO), Multi Purpose Document (MPD), 초과 수하물 티켓 및 여행 주문과 같은 기타 문서를 대체합니다. EMD는 전자 티켓과 유사한 전자 문서이며이를 채택하면 종이 문서가 필요하지 않습니다.

Methods for Selling Services and Types of EMDs
Travelport has two methods for selling services: ASVC (Additional Service) SSRs and Service (SVC) Segments. Depending on the location and carrier, corresponding EMDs may be required.
서비스 판매 방법 및 EMD 유형
Travelport에는 ASVC (Additional Service) SSR 및 Service (SVC) 세그먼트의 두 가지 서비스 판매 방법이 있습니다. 위치 및 항공사에 따라 해당 EMD가 필요할 수 있습니다.

ASVC (Additional Service) SSR
The ASVC (Additional Service) SSR communicates flight-associated Ancillary Services, also known as Optional Services or Additional Services. These services include seats, meals, pillows, and baggage, that have been sold from the Industry Standard Message (ISM) database.
ASVC (추가 서비스) SSR
ASVC (Additional Service) SSR은 옵션 서비스 또는 추가 서비스라고도하는 비행 관련 보조 서비스를 통신합니다. 이러한 서비스에는 ISM (Industry Standard Message) 데이터베이스에서 판매 된 좌석, 식사, 베개 및 수하물이 포함됩니다.

An EMD-A (EMD Associated) is issued for a flight-associated Additional Service, which are indicated in an ASVC SSR. The EMD-A is linked to the specific Electronic Ticket (ET) flight coupon in the airline’s ET database. EMD-A can be issued through the EMD Manager in Smartpoint, as well as terminal formats.
ASVC SSR에 표시된 비행 관련 추가 서비스에 대해 EMD-A (EMD 관련)가 발행됩니다. EMD-A는 항공사의 ET 데이터베이스에있는 특정 전자 항공권 (ET) 항공편 쿠폰에 연결되어 있습니다. EMD-A는 EMD Manager를 통해 Smartpoint 및 터미널 형식으로 발행 할 수 있습니다.

For more information and terminal formats for ASVC SSRs and EMD-A, see the Travelport Knowledge Base.
ASVC SSR 및 EMD-A에 대한 자세한 정보 및 터미널 형식은 Travelport 기술 자료를 참조하십시오.

—————————————————————————————————————————————————————

○ Service (SVC) Segment
The Service (SVC) Segment type communicates non-flight-associated services that have been sold from the ISM database. These services include reservations change fees, group deposits, and lounge access.
서비스 (SVC) 세그먼트 유형은 ISM 데이터베이스에서 판매 된 비 항공 관련 서비스와 통신합니다. 이러한 서비스에는 예약 변경 수수료, 그룹 보증금 및 라운지 이용이 포함됩니다.

An EMD-S (EMD Stand-Alone) is issued to fulfill non-flight-related services, which are indicated in a Service Segment (SVC). Service Segments can created through the Create Service Segments screen. EMD-S can be issued through the EMD Manager in Smartpoint, as well as terminal formats.
비 항공 관련 서비스를 수행하기 위해 EMD-S (EMD Stand-Alone)가 발행되며 서비스 세그먼트 (SVC)에 표시됩니다. 서비스 세그먼트는 서비스 세그먼트 생성 화면을 통해 생성 할 수 있습니다. EMD-S는 터미널 형식뿐만 아니라 Smartpoint의 EMD Manager를 통해 발행 할 수 있습니다.

For more information and terminal formats for SVC segments SSRs and EMD-S, see the Travelport Knowledge Base.
SVC 세그먼트 SSR 및 EMD-S에 대한 자세한 정보 및 터미널 형식은 Travelport 기술 자료를 참조하십시오.

Status of Issuance for EMDs
EMD issuance varies by country and airline because it is dictated by the airline and BSP certification.
EMD 발급은 항공사 및 BSP 인증에 따라 다르므로 국가 및 항공사마다 다릅니다.

The following methods can be used to determine the status for EMDs:
EMDP/M returns a table of airlines distributing EMDs for your location (or emulated location).
EMDP/CXX returns the EMD status for your location or emulated location for the specified carrier (XX).
Information about EMDs for specific airlines are available in EMD Fact Sheets in the Travelport Knowledge Base.

다음 방법을 사용하여 EMD의 상태를 확인할 수 있습니다.
EMDP / M은 귀하의 위치 (또는 에뮬레이션 된 위치)에 EMD를 배포하는 항공사 표를 반환합니다.
EMDP / CXX는 사용자의 위치 또는 지정된 이동 통신사 (XX)의 에뮬레이트 된 위치에 대한 EMD 상태를 반환합니다.
특정 항공사의 EMD에 대한 정보는 Travelport 기술 자료의 EMD 팩트 시트에서 확인할 수 있습니다.

For supported EMD types:
Service Segments (SVC) can be created for EMD-S using the Smartpoint Service Segments screen rather than terminal commands.
The EMD Manager tool creates EMD-S based on the Service Segments and EMD-A based on Additional Service Segments for a PNR/Booking File. Because the EMD Manager automates EMD and corresponding reason codes, EMD Manager replaces the information found in the EMD Fact Sheets in the Travelport Knowledge Base.
EMD Coupon Structures and Reason Codes
An EMD can contain up to 16 coupons, where up to four coupons can have the same EMD number. If an EMD contains more than four coupons, a conjunction EMD must be issued with up to four consecutive additional EMD numbers.

지원되는 EMD 유형의 경우 :
터미널 명령 대신 Smartpoint Service Segments 화면을 사용하여 EMD-S에 대한 서비스 세그먼트 (SVC)를 생성 할 수 있습니다.
EMD 관리자 도구는 서비스 세그먼트를 기반으로 EMD-S를 만들고 PNR / 예약 파일을위한 추가 서비스 세그먼트를 기반으로 EMD-A를 만듭니다. EMD 관리자는 EMD 및 해당 이유 코드를 자동화하므로, EMD 관리자는 Travelport 기술 자료의 EMD 팩트 시트에있는 정보를 대체합니다.
EMD 쿠폰 구조 및 이유 코드
EMD는 최대 16 개의 쿠폰을 포함 할 수 있으며, 최대 4 개의 쿠폰은 동일한 EMD 번호를 가질 수 있습니다. EMD에 4 개 이상의 쿠폰이 포함 된 경우 최대 4 개의 연속 추가 EMD 번호와 함께 EMD를 발행해야합니다.

Each EMD coupon contains the following information:
각 EMD 쿠폰에는 다음 정보가 포함되어 있습니다.

Reason for Issuance Code (RFIC)
RFIC (발급 사유)

All of the coupons in an EMD must have the same RFIC.
Reason for Issuance Sub-Code (RFISC)
EMD의 모든 쿠폰은 동일한 RFIC를 가져야합니다.
RFISC (발급 하위 코드) 이유

Sub-codes for a coupon can be different from other EMD coupons.
Service Segments can created through the Create Service Segments screen, which automatically displays the appropriate reason codes for the selected airline and location.’

쿠폰의 하위 코드는 다른 EMD 쿠폰과 다를 수 있습니다.
서비스 구간 생성 화면을 통해 서비스 구간을 생성 할 수 있으며, 여기에는 선택한 항공사 및 위치에 대한 적절한 이유 코드가 자동으로 표시됩니다. ‘